-->

Encrypting your link and protect the link from viruses, malware, thief, etc! Made your link safe to visit.

Quick Guide to An Insurance Claim

Før noget andet skal vi først forstå, hvad et forsikringskrav er. På denne måde kan vi bedre forstå hele proceduren, og det bliver simpelthen let at gennemgå, fordi vi allerede ved, hvad vi skal gøre trin for trin i forhold til hele processen.

Et krav er, når du beder forsikringsselskabet om at kompensere dig for skader, du har lidt efter en bilulykke, eller når du beder forsikringsselskabet om at repræsentere dig eller gribe ind på dine vegne, når du er erstatningsansvarlig.

Du betaler en masse penge for din bilforsikring, så det giver mening, at hvis du er involveret i en ulykke, vil du indgive et krav. Afhængigt af om ulykken er ansvarlig eller ikke ansvarlig, og typen af ​​skader, vil dit forsikringsselskab være i stand til at yde dækning baseret på den type bilforsikringsdækning, du har.

Krav kan betales fra den omfattende dækning, kollisionsdækning eller et hvilket som helst af de mindst sektioner for bilforsikring, som f.eks. Ansvar. Krav kan også betales fra flere sektioner i din politik afhængigt af omstændighederne i dit bilulykke.

Hvis du undrer dig over, om din proces med kollisionskrav vil være vanskeligere at bære end selve ulykken, er den gode nyhed, at indgivelse af et krav normalt er forholdsvis enkelt. Ved at følge en systematisk tilgang og omhyggeligt registrere, hvad der er sket, kan du samle alle de oplysninger, du har brug for. Følgende retningslinjer hjælper dig med at sikre, at processen går gnidningsløst.

PÅ TILFÆLLENDE SCENE

En af de bedste måder til at fremskynde hele skadeprocessen er at komme til den rigtige start, og det begynder på selve ulykkesstedet. Jo mere god information og bevis du kan samle der, jo bedre.

Her er hvad du skal få:

Personlige data: Prøv at få grundlæggende personlige oplysninger fra alle på scenen. Det inkluderer alle andre chauffører, passagerer og tilskuere. Få deres navne, telefonnumre og hjem- og e-mail-adresser. Alt, der gør det lettere at finde dem senere. Hvis du har tid, skal du tage nogle noter om, hvad hvert vidne så og hørte. Giv alle disse oplysninger videre til din skadesjustering, men sørg for at opbevare kopier for dig selv.
Forsikringsinformation: Dette er især vigtigt. Sørg for at udveksle forsikringsoplysninger med chauffører på alle køretøjer, der er involveret i ulykken. Det vil sandsynligvis være den første ting, som din justerer beder dig om.
Billeder: Tag en flok fotos af ulykkescenen. Hvis du kan få billeder inden køretøjerne flyttes ud af vejen, fantastisk, men skab ikke en farlig situation bare for at tage dem. Tag bestemt billeder af alle skader på din bil, alle andre involverede køretøjer og alt andet. Tag også et par billeder af ulykkesstedet. Et par forskellige vinkler er altid nyttige. Tag billeder af de involverede parter og alle vidner, hvis du kan. Og til sidst tage fotos af hver parts forsikringskort.
Retshåndhævelse: Ring altid til politiet efter en ulykke. De kan eller måske ikke være i stand til at svare, men det er altid værd at prøve. Når de ankommer, skal du sørge for at få officernes navne. De samler deres egne oplysninger og tager interviews til deres rapport og instruerer dig i, hvordan du får en kopi af rapporten, når den er skrevet. Hold fast i det papirarbejde, de giver dig, og videregive kopier til din justerer.
Kontakt din forsikringsselskab ASAP
Jeg er sikker på, at du har hørt ordsproget, "de fleste forbrydelser løses i de første 48 timer efter hændelsen." Det skyldes, at forbrydelsesscenen forbliver intakt, og detaljerne er stadig friske i vidnernes sind. Det er lidt sådan med en bilulykke. Vi taler ikke om en forbrydelse her (håber jeg), men ideen fungerer stadig. Jo før du kontakter din forsikringsselskab, desto lettere er det for dem at foretage de forespørgsler, de har brug for, for at få de mest nøjagtige data. Det er ikke en dårlig idé at kalde dem fra ulykkesstedet, hvis det er muligt.

Vær samarbejdsvillig og hurtig

De fleste små ulykker er relativt enkle til din justering at håndtere. Han eller hun har gjort dem hundreder af gange. Det betyder ikke, at et krav ikke kan holdes tilbage af et eller andet manglende bevis eller oplysninger.

Hvis din justerer ringer til dig og efterlader en besked om at ringe til ham eller hende tilbage, skal du gøre det så snart du kan. God kommunikation mellem forsikringsselskab og ansøger er afgørende. Plus, det er svært at klage over langsom behandling, hvis du er den, der holder det op.

Være ærlig

Denne regel virker åbenlyst, men ikke alle følger den. Det er menneskeligt at ønske at undgå smerter, og det kan være ret smertefuldt at indrømme, at du er skyld i din ulykke. Men hvis du har skyld, prøv ikke at komme ud af det ved at lyve. Først og fremmest har forsikringsjusteringer en masse erfaring med ulykker og fibre.

De er virkelig gode til at finde ud af, hvad der faktisk skete, og det kan være temmelig dårligt for dig, hvis du er mindre end forestående med fakta. Kan du huske "dobbelt skadesløsholdelse"? Forsikringssvig er rynket og kan koste dig meget mere penge end den præmieforøgelse, du sandsynligvis får ved at indrømme

tp